top of page
  • Writer's pictureDavid Michálek

Graffiti jako marketingový nástroj

Hledáte způsob jak svou firmu, případně firmu vašeho klienta, efektivně zpropagovat? Účinným nástrojem mohou být graffiti malby neboli walldesign.



Možností, jak zákazníka oslovit, je mnoho. Možná až příliš, a proto je zákazník v dnešní době reklamou doslova zahlcen. Je jí vystaven téměř celý den, a to ať v online světě, tak prostřednictvím venkovní neboli outdoorové reklamy. Tu reprezentují především tradiční billboardy, ale také citylighty, bigboardy, panely, plachty, světelné reklamy nebo třeba reklamy na lavičkách či dopravních prostředcích. V současné době se také do povědomí dostává výraz vizuální smog, kvůli kterému je získat zákazníkovu pozornost těžší, než kdy před tím.


Jediným řešením, jak zákazníka zaujmout, je vytvoření poutavého obsahu a formy, která je natolik originální, že dokáže ostatní reklamu zastínit. V tomto ohledu se nabízí graffiti malby jako ideální řešení. Jednak nemusí být limitované plochou, jako například u billboardů, a zároveň nabízí neomezené možnosti uměleckého ztvárnění.


Navíc jde o jediný typ reklamy, kde grafický návrh a samotné přenesení do prostoru řeší často stejná osoba či menší skupina. V praxi to funguje tak, že umělec společně se zadavatelem řeší možnosti, jak využít daný prostor a co nejefektivněji propojit umělecké ztvárnění s „message“ dané reklamy. Nejde tedy jen o nastříkání grafického návrhu na stěnu. Jde o úplně novou formu. Umělec pracuje se zadáním klienta a s prostorem, kde má být reklama umístěna, a snaží se vše propojit v jeden kreativní a smysluplný celek.



Takováto realizace s sebou nese i další benefit. Dobře se s ní pracuje při tvorbě online obsahu například pro sociální sítě. Příspěvek o namontování banneru na štít domu určitě velkou parádu neudělá. Naopak u realizace graffiti malby můžete sdílet například skici návrhů, sprejera při realizaci nebo můžete po domluvě s umělcem vytvořit rovnou i celé video, jak dílo vznikalo. Takový obsah jistě vzbudí více emocí.


Malba navíc vydrží roky a dá se s ní dále pracovat. My se do graffiti maleb často snažíme vložit nějaký příběh. Walldesign děláme již několik let a s každou novou zakázkou sbíráme nové zkušenosti. Podařilo se nám sestavit tým profesionálů a osvědčila se nám spolupráce nejenom se zákazníky napřímo, ale také v kooperaci s marketingovými agenturami, architektonickými studii či developery.


Pokud máte o naše služby zájem, mrkněte sem: https://www.propublikum.cz/graffiti-na-zakazku

Nebo napište na info@propublikum.cz




bottom of page